• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Erasmus+

Συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Τάλας στο πρόγραμμα  KA121-SCH –Διαπιστευμένοι Οργανισμοί -  Σχολική Εκπαίδευση

Project Code:2023-1-CY01-KA121-SCH-000140839

Κινητικότητα με μαθητές/τριες,

Αθήνα  07- 14 Απριλίου 2024

Το Δημοτικό Σχολείο Τάλας έχει αποκτήσει τη διαπίστευση ERASMUS+ KA121-SCH, Accreditation for an individual organisation, η οποία έχει ισχύ από το 2022 μέχρι και το 2027 και αφορά σε κινητικότητες προσωπικού και μαθητών/τριών. Η διαπίστευση αυτή πιστοποιεί ότι ο σχολικός μας οργανισμός έχει την πρόθεση να συμμετάσχει σε ποιοτικές διασυνοριακές κινητικότητες στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 1 του προγράμματος Erasmus+ (2021-2027).

Επιγραμματικά, οι στόχοι του προγράμματός μας είναι η συμπεριληπτική κουλτούρα, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου  μας σε θέματα ειδικής εκπαίδευσης και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, η χρήση Νέων Τεχνολογιών, η μη τυπική εκπαίδευση, η προστασία του περιβάλλοντος και η διασφάλιση βιώσιμων συνθηκών ζωής και η διεθνοποίηση του σχολικού μας οργανισμού.

Από τον Σεπτέμβριο του 2023 διανύουμε τη δεύτερη χρονιά του προγράμματος, που θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2024. Μέχρι τότε θα έχουν πραγματοποιηθεί πέντε συμμετοχές από εκπαιδευτικούς του σχολείου μας σε σεμινάρια που διοργανώνονται για εκπαιδευτικούς σε ευρωπαϊκές πόλεις (Πράγα, Ρώμη, Βιέννη, Λισαβόνα και Νίκαια). Ακόμη, δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας θα συμμετάσχουν σε  σκιώδη εργασία (job shadowing) σε σχολικούς οργανισμούς ευρωπαϊκών πόλεων (Τουρκού και Τενερίφη). Τέλος, έχει ήδη πραγματοποιηθεί κινητικότητα οκτώ μαθητών του σχολείου μας, με τη συνοδεία δύο εκπαιδευτικών στην Αθήνα από 7 μέχρι 14 Απριλίου του 2024.

Τον συντονισμό της κινητικότητας στην Αθήνα είχαν η διευθύντρια του σχολείου κ. Αναστασία Ανδρέου Αρτέμη, η βοηθός διευθύντρια κ. Χριστίνα Λαχανιάτη και ο εκπαιδευτικός κ. Αντώνης Αντωνίου. Τον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση της δράσης έκαναν η κ. Χριστίνα Λαχανιάτη και ο κ. Αντώνης Αντωνίου.

Καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος έγινε μεγάλη προσπάθεια για μια πράσινη κινητικότητα: Οι μετακινήσεις μας  έγιναν με μέσα μαζικής μεταφοράς. Ταυτόχρονα`, τα παιδιά ακολούθησαν στο μέτρο του δυνατού υγιεινή διατροφή με τοπικά προϊόντα και ο χρόνος ύπνου των παιδιών και ο χρόνος ενασχόλησής τους με ηλεκτρονικά μέσα ήταν ο ενδεικνυόμενος από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας για την παιδική ηλικία. Τέλος, δόθηκε μεγάλη προσοχή στην ασφάλεια και υγεία, στη συμπεριφορά και στις επικοινωνιακές δεξιότητες των παιδιών.

Αθήνα, 07- 14 Απριλίου 2024

Τη βδομάδα 07- 14 Απριλίου 2024 8 μαθητές και μαθήτριες Ε΄ και Στ΄  τάξης και οι εκπαιδευτικοί Χριστίνα Λαχανιάτη και Αντώνης Αντωνίου είχαμε τη χαρά να φιλοξενηθούμε στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Αγίου Θωμά. Για την κινητικότητα αυτή, οργανώθηκαν διάφορες εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες (γνωριμία ιστορίας και κουλτούρας της Αθήνας), σχετικές με τους στόχους του προγράμματός μας, τόσο από τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου Τάλας, όσο και από τους εκπαιδευτικούς του ελληνικού σχολείου.

Την Κυριακή 07 Απριλίου τα παιδιά ξεναγήθηκαν στην Πλατεία Συντάγματος, στην οδό Ερμού και στη βυζαντινή εκκλησία της Παναγία Καπνικαρέας.

Τη Δευτέρα 08 Απριλίου τα οκτώ παιδιά μας επισκέφθηκαν για πρώτη φορά το 8ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Αγίου Θωμά. Η διευθύντρια κ. Μαρία Μπαλατσού, οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά των Ε΄ και Στ΄ τάξεων μάς είχαν υποδεχτεί θερμά σε συγκέντρωση στο αίθριο του σχολείου. Τα παιδιά είχαν χρόνο να γνωριστούν μεταξύ τους, να συνομιλήσουν και να απολαύσουν νόστιμα κεράσματα. Ακολούθως, τα παιδιά μας παρουσίασαν το Δημοτικό Σχολείο Τάλας σε παρουσίαση Microsoft PowerPoint ενδοτμηματικά. Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των παιδιών και σύγκριση των δύο σχολείων και της λειτουργίας τους.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας τα παιδιά ξεναγήθηκαν στην Αρχαία Αγορά, στη Στοά του Αττάλου και στον Ναό του Ηφαίστου και περιπλανήθηκαν στο Μοναστηράκι.

Την Τρίτη 09 Απριλίου και Τετάρτη 10 Απριλίου τα παιδιά παρακολούθησαν και συμμετείχαν στα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος του ελληνικού σχολείου. Τα παιδιά της Στ΄ τάξης είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα Γαλλικών και Γερμανικών.

Τα δύο  απογεύματα  τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο Πολεμικό Μουσείο, στην Ακρόπολη, στο Ηρώδειο και στο Μουσείο Ακρόπολης. Ακόμη, απόλαυσαν το πάρκο Ριζάρη με τα ελεύθερα παπαγαλάκια.

Την Πέμπτη  11 Απριλίου τα παιδιά μας συμμετείχαν σε εκπαιδευτική εκδρομή με τα παιδιά του 8ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών στον Υμηττό και στην Καισαριανή. Στο οργανωμένο περιβαλλοντικό πρόγραμμα στον Υμηττό τα παιδιά ενεργοποίησαν τις αισθήσεις τους και άσκησαν τις ικανότητές τους σε περιβαλλοντικές δραστηριότητες, ενώ εξοικειώθηκαν και συνδέθηκαν εμπειρικά με τον φυσικό κόσμο, κατανοώντας την αλληλένδετη σχέση ανθρώπου-φύσης και αναπτύσσοντας αβίαστα τη φιλοπεριβαλλοντική τους συνείδηση. Στο τέλος της εκδρομής ξεναγήθηκαν στο ιστορικό μοναστήρι της Καισαριανής.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας τα παιδιά ψυχαγωγήθηκαν στο Μουσείο Ψευδαισθήσεων και  έπειτα έκαναν μια όμορφη περιδιάβαση στη γύρω περιοχή: Πλάκα, Ρωμαϊκή Αγορά, Παλιό Πανεπιστήμιο, Πύργος και Λουτρό Αέρηδων, κατοικία Βενιζέλου, Μνημείο Λυσικράτη και Βυζαντινές εκκλησίες.

Η Παρασκευή 12 Απριλίου ήταν η τελευταία μας μέρα στο ελληνικό σχολείο. Οι διευθύνσεις, το διδακτικό προσωπικό και τα παιδιά του συμπλέγματος εκπαιδευτηριών Αγίου Θωμά (8ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, 106ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, 9ο Ειδικό Δημοτικό Αθηναίων και Νηπιαγωγείο Αγίου Θωμά) είχαν οργανώσει μια μοναδική δραστηριότητα, στην οποία συμμετείχε όλος ο σχολικός πληθυσμός. Όλοι μαζί τραγουδήσαμε το τραγούδι «Αν όλα τα παιδιά της γης» και χορέψαμε στον εξωτερικό χώρο των σχολείων με κυκλικούς σχηματισμούς πιασμένοι χέρι με χέρι. Η όμορφη δραστηριότητα δεν άφησε ασυγκίνητους ούτε τους κατοίκους των γειτονικών πολυκατοικιών, ούτε και τους επισκέπτες και το προσωπικό του γειτονικού νοσοκομείου. Πολλοί ήταν αυτοί που βγήκαν στα μπαλκόνια και τραγούδησαν μαζί μας.

Η επίσκεψη στο σχολείο ολοκληρώθηκε με την απονομή των πιστοποιητικών παρακολούθησης και τον αποχαιρετισμό.

Το απόγευμα επισκεφθήκαμε το Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο (Ευγενίδειο), όπου τα παιδιά παρακολούθησαν μια ταινία με θέμα  «Το Κέντρο του Κόσμου: από το Γεωκεντρικό σύστημα στην διαστολή του». Η μέρα ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη των παιδιών στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος». Εκεί ξεναγήθηκαν στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος από υπεύθυνο ξεναγό, καθώς και στους υπόλοιπους χώρους του Κέντρου.

Η τελευταία μέρα των παιδιών στην Αθήνα, το Σάββατο 13 Απριλίου, ξεκίνησε με μια βόλτα στον Εθνικό Κήπο και στο Ζάππειο. Ακολούθως, τα παιδιά παρακολούθησαν το εμβληματικό έργο του Βίκτoρος Ουγκό «ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ» σε θεατρική παράσταση του  Ιδρύματος  Μείζονος Ελληνισμού  με έναν θίασο 22 καταξιωμένων και ταλαντούχων ηθοποιών στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».

Η κινητικότητά μας με παιδιά στην Αθήνα ολοκληρώθηκε με μια όμορφη περιδιάβαση στην περιοχή Ψυρρή.

Κατά τη διάρκεια της βδομάδας στις σχολικές εργασίες η κ. Χριστίνα Λαχανίατη συντόνισε το παιχνίδι «Καρουσέλ» με τα παιδιά της Στ΄ τάξεις με θεματολογία από την Ιστορία της Αθήνας και τα αρχαιολογικά μνημεία της. Επίσης, δίδαξε τον κυπριακό χορό της Σούστας (τραγούδι «Ψιντρή βασιλιτζιά μου») στα παιδιά των Ε΄ και Στ΄ τάξεων. Ο κ. Αντώνης Αντωνίου εφάρμοσε δραστηριότητες  διαφοροποίησης αξιοποιώντας το μάθημα: «Ο Ένας και ο Άλλος» στα Ελληνικά της Ε΄ τάξης και τη δραστηριότητα «Κατασκευή και δραματοποίηση του παραμυθιού: Το δέντρο που έδινε» στην Ε΄ τάξη. Ακόμη, πραγματοποίησε το εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών « Γνωριμία με ψηφιακά εργαλεία» με τα παιδιά των Ε΄ τάξεων.

Αναμφίβολα, ήταν μια ξεχωριστή βδομάδα για τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς / κηδεμόνες του Δημοτικού Σχολείου Τάλας. Ήταν η πρώτη μας κινητικότητα με παιδιά και αξιολογήθηκε από όλους τους φορείς πολύ θετικά.

Τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων της κινητικότητας θα παρουσιαστούν στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε συνεδρίαση προσωπικού και στα υπόλοιπα παιδιά ενδοτμηματικά.

Η κινητικότητα με παιδιά στην Αθήνα συγχρηματοδοτήθηκε από το Eυρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+.

 

Συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Τάλας στο πρόγραμμα KA122-SCH - Short-term projects for mobility of learners and staff in school education του Erasmus+

Το Δημοτικό Σχολείο Τάλας συμμετείχε στο πρόγραμμα ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ του Erasmus+ με το σχέδιο «Ενδυναμώνοντας τους Μαθητές και τους Εκπαιδευτικούς στην Ψηφιακή Εκπαίδευση» κατά τη σχολική χρονιά 2021 – 2023.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος έγιναν τέσσερις κινητικότητες από τέσσερις εκπαιδευτικούς του σχολείου.

 

Στην πρώτη κινητικότητα η εκπαιδευτικός του σχολείου κ. Μαρία Στυλιανού επισκέφθηκε την Κοπεγχάγη από 21 μέχρι και 25 Μαρτίου 2022, όπου παρακολούθησε το σεμινάριο “Gamification (Game Based-Learning)” του οργανισμού Euroteach Instıtute με μια ομάδα από άλλους δεκαπέντε εκπαιδευτικούς από Ισπανία και Τουρκία.

Στο σεμινάριο παρουσιάστηκαν πάρα πολλές δραστηριότητες και εκπαιδευτικές εφαρμογές (breakout, action bound, kahoot, plickers, quizlet, glogster, class dojo, google classroom, canva, mentimeter, wordwall).

Στη δεύτερη κινητικότητα ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας κ. Αντώνης Αντωνίου επισκέφθηκε τη Φλωρεντία από 23 μέχρι και 28 Μαΐου 2022. Εκεί παρακολούθησε το σεμινάριο “Photo and Video Making in your Classroom: The Educational Power of Multimedia” του οργανισμού Europass Teacher Academy με μια ομάδα από άλλους δεκατρείς εκπαιδευτικούς από Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία και Φινλανδία.

Στο συγκεκριμένο σεμινάριο έγινε παρουσίαση, εκμάθηση και εφαρμογή μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών εφαρμογών όπως το nearpod, TEDed, edpuzzle, Filmora, Kapwing, stop motion studio και goose chase. Πολλά από τα προγράμματα αυτά χρησιμοποιήθηκαν σε καθημερινή βάση και κυρίως σε μέρες που το σχολείου λειτουργούσε εξ αποστάσεως.

Η τρίτη κινητικότητα του σχολείου μας έγινε από την εκπαιδευτικό κ. Χριστίνα Λαχανιάτη, που επισκέφθηκε το Βερολίνο από 18 μέχρι και 23 Ιουλίου 2022. Εκεί η εκπαιδευτικός παρακολούθησε το σεμινάριο “Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools” του οργανισμού Europass Teacher Academy με μια ομάδα από άλλους επτά εκπαιδευτικούς από Κύπρο, Ισπανία, Ουγγαρία και Ρουμανία.

Η εκπαιδευτικός διδάχτηκε πώς και πότε μπορούν να χρησιμοποιούνται οι παρακάτω εφαρμογές - προγράμματα προς όφελος της διδασκαλίας και της μάθησης: Action Bound, Canva, Khan Academy, Flip, Thinglink, Evernote, Google Classroom, Kapwing, Common Sense Media, tes.com, tpt.com, Math Solver, Just Photomath it και Wattpad.

Επίσης, βελτίωσε τις γνώσεις σε Ηθικά Θέματα που αφορούν τη χρήση της τεχνολογίας και  για το πώς δημιουργείται μια eSafe τάξη.

Ακόμη, γενικότερα για τη διδασκαλία, στο σεμινάριο δόθηκε έμφαση στη σημασία της κοινοποίησης των στόχων του μαθήματος με μαθητές και γονείς, στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στα παιδιά και στη σημασία της επίτευξης των μαθησιακών στόχων. Διαφορετικά η τεχνολογία δεν είναι ωφέλιμη.

Η τέταρτη και τελευταία κινητικότητα έγινε από την εκπαιδευτικό Θεμελίνα Αντωνίου. Επισκέφθηκε τη Ρώμη από τις 28 Νοεμβρίου μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2022, όπου παρακολούθησε το σεμινάριο "Digital Wellbeing: A New Challenge for Teachers and Students" του οργανισμού Europass Teacher Academy με άλλους 15 εκπαιδευτικούς από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Οι εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν το σεμινάριο προέρχονταν από διαφορετικές χώρες όπως Λετονία, Ρουμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και  Ιταλία.

 

Στο σεμινάριο οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν σχετικά με το τι είναι η ψηφιακή ευημερία και πώς να αξιολογούν το κατά πόσο η χρήση της τεχνολογίας είναι αναγκαία σε ορισμένες δραστηριότητες της καθημερινότητάς τους. Επίσης, επιμορφώθηκαν μέσα από διάφορα πειράματα και συζητήσεις για το πώς να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με όσο το δυνατόν πιο παραγωγικό τρόπο, ώστε να μην είναι επιβλαβής για την υγεία τους, με απώτερο σκοπό να μεταφέρουν και στους μαθητές τους τις δεξιότητες αυτές. Με το τέλος της παρακολούθησης του σεμιναρίου προτάθηκαν διάφορες εισηγήσεις δραστηριοτήτων από τους εκπαιδευτικούς, που στοχεύουν στην απόκτηση της ψηφιακής ευημερίας και που  μπορούν να εφαρμοστούν στο σχολικό περιβάλλον.

Τα αποτελέσματα των εργασιών των σεμιναρίων και οι νέες γνώσεις παρουσιάστηκαν στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε συνεδριάσεις προσωπικού και ακολούθησε εφαρμογή των νέων γνώσεων στη διδασκαλία των μαθημάτων σε όλες τις τάξεις.

 

Οι κινητικότητες χρηματοδοτήθηκαν εξ ολοκλήρου από το Eυρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+.